Det här med den antika rom-kvinnans klädsel. Stola och palla. (Latin) Jag ser inga som helst etymologiska samband men orden påminner ju löjligt mycket om våra möbler stol och pall.
[utredning skall påbörjas, wikipedialänkar o dyl. kommer att dyka upp]
Haha, kul grej! Grävgrävgräv!
ReplyDelete