Wednesday, July 17, 2013

Bloggens första inlägg.

Ha! Jag kom först!! Ville bara berätta en intressant grej som vi redan pratat om:
Ordet oxymoron är ju grekiska och betyder typ "självmotsägelse". Vad man kanske inte tänker på är att själva ordet i sig är en oxymoron!!! Oxys = skarp, moron = dum, slö. 
Enl Wikipedia kan man översätta oxymoron med "spetsfundigt dum" (lol). 
Kul!!

No comments:

Post a Comment